fredag 16 juli 2010

Caspians dilemma

Caspian har sparat 200:- som han fått av sin mormor och morfar. Han ville ha en skateboard och en Transformers. Igår kunde han inte bestämma sig för vilken han skulle köpa. Brädan kostade 295:- och jag skulle lägga ut de 95:- som fattades. Transformersen kostade 400:- och om han skulle köpa den så fick han spara lite till. Nu tänker ju inte vuxna och barn lika. Jag tyckte att han skulle köpa en bräda och om han gjorde det skulle jag köpa en cool skatarhjälm till honom. En Transformers som är en plastleksak för 400:- och ändå var den nersatt från 600:- (!) var inget bra köp...tyckte jag... Han kunde inte bestämma sig. På kvällen sa han att ok jag köper brädan... I morse när jag väckte honom sa jag att om han köpte Transformersen så skulle jag lägga till de 200:- som fattades. Han sa "verkligen?!". Då visste jag att han ville ha Transformersen. Han har nu köpt den och han är sååå nöjd. Jag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar