fredag 11 februari 2011

Malin förklarar...

Jag fick frågan av kära svägerskan om varför jag satt till (ytliga) till Malins Blogg. Jo, där ute i bloggdjungeln så skriver folk om sina djupa depressioner, sitt liv med cancer och om sina barn med sjukdomar och om hur orättvist livet är... Jag kan själv fastna i sådana bloggar och gräva ner mig i folks olycka. Men jag vill skriva om det jag tycker är roligast nämligen kläder, smink, hårvård och livet i allmänhet. Det blir liksom lite mer lättsamt. Jag skriver mest för mig själv och alla som tycker bloggen är tråkig OCH ytlig behöver inte läsa...
Jag skulle kunna skriva om de jobbiga åren med panikångest, den djupa saknaden efter farmor och faffar, att ha hörselskadade barn, att leva med en man som hatar Facebook... men nä, det hade tråkat ut alla och även mig själv. Jag vill hålla det på denna nivån.
Jag vet att många läser här men få kommenterar. Det hade varit skoj med fler kommentarer och man kan ju vara anonym.