torsdag 15 september 2011

Höst!

Här sitter man och är helt förundrad över att hösten redan kommit...för sommaren har ju ännu inte varit här enligt mig... Jag är fortfarande vit som ett lakan i hyn.
Idag är det exkusion i Albäck och jag blir hämtad av en kurskamrat vid 14-tiden. Tittar man ut så blåser det...som det gjort i flera dagar nu och det är endast 15 grader. Så tänker man "skogen, blåsigt, kallt...vad ska man ha på sig?" Tyg Converse är väl inte att tänka på...men stövlar (inte gummistövlar då för det äger jag inte)...ja, jag konstaterade precis att hösten var här så då kan man väl använda stövlar?
Men jackan då? Räcker det med stickad tröja och skinnjacka...brrr...inte om man tittar ut! Jag kan inte ta på mig vinterjackan den 15nde september!! Där går gränsen... Får nog se mig om efter en höstjacka då!