måndag 9 april 2012

Före och efter

Inga bra bilder men hur lätt är det att fota när man gör det på måfå?
När jag började tona håret för sådär 3 år sedan började jag med Loreal Casting Creme Gloss Mörkblond. Den har jag varit trogen hela tiden fram tills nu.
Jag brukar bara tona utväxten men alla som tonar håret vet att det är svårt att bara hålla färgen i utväxten. Ofrivilligt tonar man lite längder oxå. På så sätt blir det övriga håret till slut mörkare än håret i hårbotten och det resulterade i att min mörkblonda färg inte räckte till. Man såg knappt att det var tonat överhuvudtaget.

Därför prövade jag en annan av Loreal Casting Creme Gloss färgerna som hette Choklet Brownie. Den blev istället röd i hårbotten. Det kan ni se på förebilden (plus 2 cm råttfärgad utväxt). Men från och med nu ska jag helt enkelt köra med färgen Brun. Nr 400 i Loreals Creme Gloss serie. Mörk blev den men jag trivs ju så bra med det!

Före

Efter