tisdag 10 april 2012

Något icke-ytligt

Usch, pi, blä...
Har ju kämpat med Matte B ett tag nu och det är verkligen ångestladdat och något som är helt obegripligt för mig.
Jag kan typ lön = + handla = -
Nu har reglerna ändrats för betyget Godkänt. Man ska ha godkänt resultat på alla 4 delproven och Godkänt på det Nationella provet. Jag har Godkänt i 2 delprov och IG på nationella provet. Min mattelärare sa att jag skulle klara 2 delprov till (ekvationer) så fick jag betyget Godkänt. Men eftersom det nu är ändrat så måste jag göra ett Nationellt prov till.
Jag har verkligen försökt men siffror fixar jag inte... Jag är en typisk språkperson (så jag tröstar mig med det).
Därför har jag nu tagit beslutet att ta ett IG i Matte B för jag vet att jag inte är i den situationen i livet då jag kan koncentrera mig på siffror. Tråkigt känns det och jag fällde några tårar men samtidigt vet jag att jag kan ta igen det vid ett senare tillfälle.
Det lämnar mig vid 3 återstående ämnen som jag ska klämma ett MVG i. Ett är ju redan avklarat.
Jag hoppas jag tagit rätt beslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar