måndag 20 augusti 2012

Sammandrag

Äventyr ja...
Vi kom av sängen 06,30, inga problem, ingen stress.
Vi gick ner till Glasmästeriet och väntade på barnens skolskjuts (taxi). Den kom från fel håll... Antagligen hade den varit och irrat omkring uppe i byn. Barnen hoppar in och taxin svänger norrut.... motsatt håll. Jag och Fredric kör efter. Uppe vid byn görs en U-sväng då chauffören antagligen kommit på att det var fel håll... Vi kör ner mot stan. Barnen blir avsläppta på skolan. Resan hade gått bra.
Fredric och jag tänkte äta lunch på Harmony men dom har ändrat sina öppettider så vi hann inte. Istället kör vi till barnens skola för de skulle sluta kl 12 och vi hade fått besked om att skolskjutsen hem skulle gå kl 14,10. När vi hämtar dem så står skolskjutsen där ändå. Fredric pratar med dem och sen kör vi ner till stan för att köpa pennor och skolsaker till barnen. Vi är hungriga så vi går in på Harmony men det verkar som de har nya ägare och det vi ville ha fanns inte längre på menyn. Istället går vi till Istanbul och äter pizza. Varma och trötta och maten makade knappt nåt.
Vi kör hem och barnen var speedade och jag hade huvudvärk och Fredric hade en massa ärenden att göra.
Men nu har vi äntligen varvat ner. Jag har gjort ett halsband och barnen läser.
Jag kommer sova gott inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar