torsdag 4 oktober 2012

Flygande påhälsning

Igår när jag satt vid datorn dunsade det i fönstret på min högra sida. Fönstret i sovrummet på östra sidan. Jag såg fjädrar virvla om kring och konstaterade att ännu en stackars fågel kört en störtdykning in i vår glaskupol.
Jag tittar ut och ser den ligga orörlig på gräset. Stackare!
Men så plötsligt börjar den samla ihop vingarna och dra halsen på plats. Jag går ut för att titta till den.
Den stackaren var så groggy att den inte reagerade på att jag plockade upp den och satte den på mitt finger. Där blev den ett bra tag. Bara satt där och stirrade.
Jag satte den på en handduk i badkaret och efter en timme hade den kvicknat till så pass att den kunde visa mig att den kunde flyga så jag släppte ut den.
Bänny tyckte det var så kul att leka "Fågelakuten" att han vägra lämna badrummer på flera timmar. Han satt bara och stirra på fönstret där jag släppte ut fågeln.