tisdag 1 januari 2013

Årskrönika

 Eftersom detta blir mitt 6:te år som bloggare tänkte jag göra mig en liten årskrönika med en toppnyhet för varje månad som gick under 2012. Givetvis hände det så mycket mer men eftersom detta är en YTLIG blogg så är det YTLIGA toppnyheter och sådant som jag skrivit om under året här på bloggen =)
I Januari började äntligen min "skottskada" läka och de några månader långa omläggningar hos distriktssköterskan äntligen upphöra. Nu har jag en väldigt fin grop i låret och ett blåmärke som aldrig läker...

I Februari hade vi 11 plusgrader och vi passade på att grilla efter trädgårdsröjningen. Korv med bröd är så underskattat!


I Mars kunde jag äntligen hänga ut tvätten DET är verkligen en höjdpunkt...


I April upptäckte jag plötsligt att jag hade en konstnärlig ådra. Halsbandstillverkningen blev ett faktum!

I Maj firade jag och Fredric 12-årig Bröllopsdag. Mer märkvärdigt än så blev det inte...

I Juni åkte vi till Lalandia i 3 dagar. Barnen älskade det, jag ville hem samma kväll...


I Juli hade vi 3 riktigt fina sommardagar vilka vi spenderade på stranden i Höllviken. Jag älskade det men Fredric kallade dem "3 dagar i koncentrationsläger"...


I Augusti var det givetvis Palmfestivalen som var höjdpunkten (som född och uppvuxen i Trelleborg är ju detta religion!)


I September hade vi de sista varma solstrålarna innan en grå men ganska mild höst kom oss till mötes.


I Oktober såg jag Jonas Gardells miniserie och det gjorde mig ödmjukare än vad som är möjligt...


I November upptäcker jag den revolutionerande ansiktsscrubben gjord på citron och socker. Mitt liv förändrades totalt efter det...


Decembers höjdpunkt var helt klart Julafton. Detta året hade vi råd att ge barnen riktigt dyra julklappar och lyckan är total när man får se barnen öppna dem och bli så glada!


1 kommentar:

  1. Bästa årskrönika ever...
    Tack för du är du...Molle
    Kram Malin

    SvaraRadera