lördag 16 november 2013

Shampo - en hel vetenskap

Har sen i Juni prövat Redken Extreme serie innehållande 6 produkter som jag betalade 1100:- för och det var det billigaste jag kunde komma över. 
Den funkade fint på mitt hår och gjorde så mitt sönderblekta hår (ni minns min period precis innan Midsommar) mjukt och fint igen. Då serien är till för att reparera ett kemiskt skadat hår så bytte jag till Redken Color Extend serien när Extreme produkterna var slut. 
Denna serie innehållande 6 produkter kostade mig 1200:-
Men den funkade inget vidare på mitt hår för det blev torrt som fnöske. 
Bytte då till Redken All Soft men höll mig till endast shampo, inpackning och balsam som kostade mig 600:-
Men detta funkade inte heller på mitt hår som blev fett redan dagen efter tvättning. 
Nu finns det ju en bunte andra serier inom Redken att pröva men just nu kör jag med hederliga Clearasil ett tag tills jag bestämt mig :-)