måndag 6 januari 2014

Årskrönika 2013

I Januari bytte vi madrasser och det var inte lika enkelt som det förmodligen ska vara. Det blev ett 3 dagar långt projekt. Då svor jag på att IKEA inte skulle besökas mer detta året....Eller hur...

I Februari tröttnade jag på mitt allt för svarta hår så jag vågade mig på några blekningar och sedan den röda färgen Love Apple

I Mars var det Melodifestivalen och nr 10 fick alla mina röster. Minns Ni vem det var? Just det! YOHIO


I April blev jag med bettskena. Den var värd varenda krona. Dock sjönk min "snyggstatus-på-morgonen" från 10 till 2...

I Maj hittade jag drömkjolen och jag som alltid varit "kjolmotståndare" blev plötsligt med 2 kjolar!

I Juni fick jag ryck igen. Dock lyckades jag misshandla mitt stackars hår så det såg mer ut som ett fågelbo... Det jag lärde mig var: Im always gonna be a brownie....

I Juli var det dax för Kämpinge och underbara dagar i solen. Jag verkar visserligen vara den ende som uppskattar denna miljö men som den snälla familj jag har så stod de ut med det i en vecka ungefär...

I Augusti bestämmer vi oss för att den gamla tvn förtjänar en välbehövlig pension. En ny inhandlades och hela familjen åker på en superkul utflykt...

I September kommer hösten smygande och en ganska bedövad period infinner sig i mitt liv

I Oktober tröttnar jag på gamla soffan och tjatar mig till en ny. Eller ja, inte driekt tjatar...Jag har ju mina metoder ;)

I November infinner sig mitt "reading-mode". Jag slukar bok efter bok tills jag får en book-hangover (som jag hoppas jag kommer ur snart)

I December åker vi till Malmö Arena och ser Sverige vinna över Finland. Samma lag möts i finalen men då får vi stå till sidan för finnarna som visar var skåpet ska stå.