onsdag 12 februari 2014

Onsdagsuppdatering

Somnade skrattande i går kväll då Fredric låg och drömde sidan om mig och gjorde små konstiga ropande ljud.
Vaknade astrött och försökte titta på min telefon, ni vet sådär suddigt och man blinkar och blinkar, och inser att den bara är 5,30.  Fredrics alarm ringer och ringer, först kl 05,40 och sedan kl 6 och sedan ringer min kl 6,30.
Barnen är inte pigga och det blir samma stressande som alltid.
Kryper ner i sängen och vill bara dra täcket över huvudet. Men nej, det ska fixas och trixas för jag har lunchdejt med finste Maria S.
Kl 10,30 beger jag mig till bussen efter att kontrollerat saldot på mitt busskort vilket innehåller 56:- När bussen väl kommer visar det sig att kortet är utgånget och jag kan inte betala för mig. Men som tur är så är det en snäll chaffis som låter mig åka med ändå.
Möter upp Maria och käkar kycklingspett på favorithaket Harmony. När vi nästan är färdiga dundrar hela kommunen in och börjar flytta bord och stolar så det vrålar i hela restaurangen. Maria och jag kollar skräckslaget på varann och drar därifrån för att slippa kaoset.
In på H&M då jag har en kupong som ger mig 20% på ett helt köp. Inser att det inte är fel på kläderna utan på mig... Jag har inte shoppat något på flera månader då jag tycker allt som finns i stan är sååå vansinnigt tråkigt. Men det är ju inte direkt tomt på ställen, det är bara jag som blivit kräsen och tycker att allt jag provar sitter som sopsäckar.
Hittar iallafall en tröja till Ofelia och lite accessoarer och ska betala i kassan.
-Gäller den inu?! utbrister den suraste kassörska som någonsin jobbat på H&M och jag som kund får upplysa henne om det hon redan borde veta, att det är sista dagen att utnyttja den idag.
Glitter, Gina Tricot, Lindex och Tiger senare bestämmer vi oss för att ta farväl och jag går mot Moxys för att tampas med killen i kassan om mitt utgångna kort. Till min förvåning fixar han det på 30 sekunder och 5 minuter senare sitter jag på bussen hem. Eller ja, bussen till Högalid. Därifrån ska jag bara gå i 20 minuter för att komma hem...
Hemma väntar jobb som måste med Posten idag och det ska lagas middag och sedan ska Fredric och jag till Malmö i ett ärende innan jag kan parkera mig i soffan och se Os hockeyn.
Med andra ord, dagen är inte slut på långa vägar och jag är som ett iPhone 5 batteri, behöver ligga på laddning stup i kvarten...