måndag 13 juni 2016

Fransar, fjädrar och tibetsilver

Ibland känner jag mig som underbara Lena Nyman i Drömkåken. Ena dagen sprudlande chic i rosa läppstift och pärlörhängen för att nästa dag vara dyster med svarta ögon och huggtänder.
Fast just nu är jag på väg in i en stil, förmodligen bara under sommaren, som jag endast nuddat vid ett par gånger. Inte levt ut riktigt. Viktiga ingredienser då är ju ringen i tibetsilver med turkos, ringen formad som en fjäder, mitt egendesignade halsband med lång kedja och änglavingar, vilt vågigt hår, jeansshorts och koftan med fransar. Ni vet, man kan se det framför sig, så perfekt och inspirerande, och sen när man väl står där framför spegeln och blänger tillbaka på sig själv... Njä, av med maskeradkläderna och på med huggtänderna igen. Fast vi får se. Kanske jag lever ut denna gång...