onsdag 9 augusti 2017

Spanien dag 1

Morgonen började med tårar eftersom jag omöjligt kunde ta med mig allt jag ville dvs hela huset. Fredric brukar säga "för det finns inga affärer i ..." Det är så mycket jag är beroende av som tex min kudde och den fick ju inte plats i resväskan. Men den kom med ändå i en ryggsäck som Fredric fick kånka på. 
Kaoset fortsatte på centralen i Trelleborg när Ofelia får ett svimanfall och slänger sig på golvet. Jag fick ut henne och efter 10 min frisk luft kunde vi sätta oss på tåget till Malmö. När vi går av på perrongen på Triangeln får hon ett nytt anfall och behöver kräka. Jag drar bort henne till en papperskorg som hon missar och kräket stänker på marken och över kanten. En städare kommer till undsättning med en ren trasa så hon kan torka näsa, mun och händer. Vi missar tåget till Kastrup och får vänta 20 minuter till. Vi stressar på flygplatsen och när vi kommer till säkerhetskontrollen måste hon kräka igen så jag fiskar fram en plastpåse jag snott på tåget. En av säkerhetsvakterna ser det och lotsar oss före alla i kön så vi kommer igenom. Sen är vi av med Fredric och Caspian så jag beslutar mig för att gå mot gaten och hitta en toalett där. Alla hittar varann vid gaten och vi får lite vatten i Ofelia. På flyget piggnar hon till och resan går bra tills de 20 sista minuterna då det är kraftig turbulens och folk skriker. Jag blir åksjuk och vill gå av. 
Hyrbilen tar tid att få men sen går det fort att köra från Alicante till La Marina. Vi köper bröd och smör i affären och sen kör vi ner till stranden och badar. Uppskattningsvis 26-27 grader i vattnet och stora vågor. 
Nu äter vi pizza på balkongen och snart väntar min kudde. Blir nog inte svårt att somna. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar